«Νέου Λυκείου» συνέχεια... Η απάντησή μας βρίσκεται στο δρόμο!

Έχει περάσει σχεδόν ένα εξάμηνο από τη στιγμή (Σεπτέμβριος 2018) που ο υπουργός παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξήγγειλε, με θόρυβο, τις προτάσεις του για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζοντάς τες ως  «Ριζοσπαστικές λύσεις με προσεκτικά βήματα». Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο, προχωρά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ. «Λύσεις» που μόνο ριζοσπαστικές δεν είναι, όπως θα δουμε παρακάτω.

Αυτά τα «προσεκτικά βήματα», της ακόμη περισσότερο χειροτέρευσης του υπάρχοντος Λυκείου, κρατούν ομήρους 95.000 χιλιάδες μαθητές της Β΄Λυκείου και τις οικογένειες τους αφού δε γνωρίζουν τι πρόκειται να γίνει μιας και οι αλλαγές αυτές αφορούν κι αυτούς. Επιλέγει να τα φέρει τέλος Μαρτίου με βάση τις τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού ελπίζοντας να κάμψει τις αντιδράσεις μαθητών,εκπαιδευτικών, γονέων μιας και φτάνουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

 

Η Β΄Λυκείου κάτω από τη Δαμόκλειο Σπάθη

του Υπουργού Παιδείας 

 

Κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολών

Στο τέλος της Β Λυκείου, μέσω των μηχανογραφικών θα γίνεται «ταξική» ταξινόμηση των μαθητών  σε τρεις κατηγορίες.  Αυτούς που ύπο το βάρος των οικονομικών δυσκολιών και των εξετάσεων θα επιλέξουν να μην συνεχίσουν στην γ’βάθμια, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και σε αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν όσοι δε συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών, τον Ιούλιο μετά το τέλος της Β Λυκείου. Στη δεύτερη κατηγορία θα βρεθούν όσοι από τις δέκα αρχικές επιλογές τους, θα επιλέξουν οριστικά το Φεβρουάριο ένα μόνο τμήμα χαμηλής ζήτησης και θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, αν πάρουν το απολυτήριο. Εδώ να σημειωθεί πως δεν θα δίνεται η δυνατότητα να παρθεί πίσω η απόφαση εντός της χρονιάς. Επίσης, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ίδιο του υπουργού οι σχολές χαμηλής ζήτησης θα είναι οι βασικές υποψήφιες για κλεισίματα, συγχωνεύσεις και έρμαιες σε ακόμα πιο έντονη υποβάθμιση από αυτη που ήδη επικρατεί στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Οι μαθητές της τρίτης κατηγορίας θα δηλώνουν σχολές όπως σήμερα, αλλά ο βαθμός εισαγωγής τους θα διαμορφώνεται κατά 90% από τους βαθμούς των πανελλαδικών στα τέσσερα μαθήματα (χωρίς συντελεστές βαρύτητας) και κατά 10% από το βαθμό απολυτηρίου.

 

Νέο απολυτήριο Λυκείου ή πως να δυσκολέψουμε κι άλλο την ζωή των μαθητών! 

Οι εξετάσεις για το απολυτήριο Λυκείου παύουν να είναι ενδοσχολικές με θέματα και διόρθωση γραπτών από τους καθηγητές του σχολείου. Προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε επίπεδο δήμου ή νομού με θέματα που θα επιλέγονται από το σύνολο των καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα στο Δήμο ή το νομό, με κλειστά γραπτά και διόρθωση των γραπτών από καθηγητές άλλων σχολείων. Ενώ οι «ριζοσπαστικές λύσεις» υπόσχονταν λιγότερα φροντιστήρια, η πραγματικότητα δείχνει πως ακόμη και η απόκτηση του απολυτηρίου θα βυθίζει τους μαθητές σε μια πιο έντονη βαθμοθηρία, άγχος, αγωνία και φροντιστήρια για τις ενδοσχολικές εξετάσεις που προσομοιάζουν σε πανελλαδικές. Στόχος είναι λιγότεροι μαθητές να παίρνουν απολυτήριο και να οδηγούνται βίαια στην εγκατάλειψη του Λυκείου. 

 

Γ’ Λυκείου-Φροντιστήριο: Οι γενικές γνώσεις άχρηστες για την συνέχεια

Η Γενική γνώση ολοκληρώνεται πρόωρα, στη Β΄Λυκείου, καθιστώντας τη Γ΄Λυκείου προπαρασκευαστικό – «φροντιστηριακό» έτος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι τα μόνα μαθήματα που απομένουν στη γενική εκπαίδευση είναι αυτά των Θρησκευτικών (!!!)(1 ώρα) και της Φυσικής Αγωγής (2) και μία (1) ώρα ένα μάθημα επιλογής (Ξένη Γλώσσα, Σχέδιο, Λατινικά). Δεν υπάρχει Ιστορία, Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Μαθηματικά, Κοινωνικές Επιστήμες κλπ. Αν μέχρι σιτγμής υπήρχε ένας λειψός χαρακτήρας γενικής εκπαίδευσης και μόρφωσης στο σχολείο αυτός χάνεται ακόμα περισσότερο. Έτσι, η γ’ λυκείου «φροντιστηριοποιείται». Τελικά, αντί για ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς πυλώνα το «κυνήγι» εξετάσεων εμπεδώνεται ακόμα περισσότερο αυτός ο χαρακτήρας!

 

Ένταση των ταξικών φραγμών 

Το σύστημα που προτείνεται όχι μόνο λειτουργεί ως εργαλείο διαχωρισμού των μαθητών και κατηγοριοποίησης των σχολών σε «καλές»- πρωτοκλασάτες και «κακές» δευτεροκλασάτες και τριτοκλασάτες,  αλλά αποτελεί και μια βαθιά ταξική κρίση όπου οι μαθητές που δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα της ενίσχυσης των φροντιστηρίων δεν θα έχουν και την ανάλογη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές μέσω εξετάσεων , μιας και αυτό που φαίνεται τουλάχιστον από την ανακοίνωση των Προγραμμάτων Σπουδών από το ΙΕΠ είναι η αυξημένη σχολικη ύλη, από 30 έως 60% και σε πολλές περιπτώσεις,  αποτελεί συρραφή των ήδη υπαρχόντων βιβλίων , που αυτόματα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αύξηση των φροντιστηρίων και γενικότερα της παραπαιδείας και όχι μείωση της όπως εξαγγέλλει ψευδώς το Υπουργείο. Δεν μπορεί να πιστέψει κανείς πως η ακόμα εντονότερη προετοιμασία που θα απαιτείται για την αυξημένη ύλη θα καλύπτεται από τις σχολικές ώρες, ενώ μέχρι στιγμής δεν ήταν δυνατόν.

Εξάλλου ο υπουργός παιδείας σε συνέντευξή του, στο Ρ/Σ NEWS 247, στις 24/2/2019 δήλωσε τα εξής, αποκαλύπτοντας σε όλο το μεγαλείο την λογική του συστήματος που επιθυμεί να επιβάλλει. «Το ανακοινώνουμε από τώρα αντί του Ιουνίου σεβόμενοι τους γονείς και τους φροντιστές.»

 

Τα ΕΠΑΛ ως υποδοχέας των «αδύναμων» να ανταπεξέλθουν στην εντατικοποίηση και τη φροντιστηριοποίηση των σπουδών

Έμμεσα και σε απόλυτη συστοιχία με τα παραπάνω επιδιώκει όπως παλιότερα η Διαμαντοπούλου και ο Αρβανιτόπουλος τη στροφή του μεγαλύτερου ποσοστού των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, που όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται  σε κατάρτιση, και μαθητεία και στα Διετή Προγράμματα Σπουδών που ιδρύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθ’ υπόδειξη της αγοράς. Η κατάργηση των ΤΕΙ και οι συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σημαίνει μείωση της πρόσβασης των μαθητών των ΕΠΑΛ στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού απο τα μηχανογραφικά  φέτος εξαφανίζονται τα τμήματα των ΤΕΙ. Στην πράξη καταργούν το ποσοστό 20% των αποφοίτων των ΕΠΑΛ για εισαγωγή στα ΤΕΙ και μένει μόνο το 5% για τα ΑΕΙ που αντιστοιχούν στην ειδικότητα τους. 

Οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν μόνο τους μαθητές της Β΄Λυκείου αφορούν όλους μας. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει πως αυτό το νομοσχέδιο που θα φέρει μέσα στο Μάρτιο είναι το πρώτο βήμα και θα ακολουθήσουν και άλλα μέτρα σε επόμενη φάση που θα αφορά το σύνολο του Λυκείου, αλλά και του Γυμνάσιου. Και σε όλα αυτά ούτε μια σοβαρή κουβέντα για τις ελλείψεις στα σχολεία, τις ασφυκτικές τάξεις και βασικές αγωνίες των μαθητών.

 

Απάντηση μας, ο συντονισμός σύσσωμου του εκπαιδευτικού κινήματος για να μη φτάσει στη Βουλή το Νεο Λύκειο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ

 Το εκπαιδευτικό κίνημα (μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί), άμεσα να οργανώσουμε τον   αγώνα υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Οι μαχητικές μαθητικές κινητοποιήσεις στην αρχή της χρονιάς και η εμφάνιση μαθητών φοιτητών και εκπαιδευτικών τον Γενάρη δημιουργούν την δυνατότητα να ορίσουμε εμείς το σκηνικό στην εκπαίδευση! Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο  σχολείο, για όλους χωρίς διακρίσεις και με ίσες ευκαιρίες. Να αμφισβητήσουμε τις κυρίαρχες επιλογές που χειροτερεύουν ακόμη περισσότερο το σχολείο, τη μόρφωσή μας, την ζωή μας. Να βγούμε στους δρόμους του αγώνα για να μην κατεβάσει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο έκτρωμα για το «Νέο Λύκειο».

 

ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΤΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! 

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ 14/3, 13:00 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

 

νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση