NΑ ΜΗΝ ΚΟΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΕΣ- ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ

Το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς συμπίπτει με τις συνεχείς διακηρύξεις περί τέλους των μνημονίων, αλλά όχι και του τέλους της πολιτικής που επιβάλλουν και ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις με τις καταστροφικές συνέπειες στο δημόσιο σχολείο και τους μαθητές. Το επιβεβαιώνει η μη έγκριση από το Υπ. Παιδείας τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Αν η εγγραφή μαθητών γινόταν απρόσκοπτα πολλά από αυτά τα τμήματα πολύ απλά δε θα ήταν ολιγομελή. Ανάλογη είναι η κατάσταση σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό την περικοπή σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο, στα πλαίσια της αναμοριοδότησης σχολείων, αποφάσισε να υποβιβάσει εκατοντάδες σχολεία μειώνοντας τα μόρια συνθηκών. Αποχαρακτηρίζει άλλα από δυσπρόσιτα με συνέπεια να απογυμνωθούν από εκπαιδευτικούς και μειώνει άλλα σε μόρια με συνέπεια και νέες συγχωνεύσεις τμημάτων…

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το υπουργείο παιδείας στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση συνεχίζει να μην προωθεί τις απαραίτητες και αναγκαίες αλλαγές που καλύπτουν μορφωτικές και ειδικές ανάγκες των μαθητών και διασφαλίζουν τις κατάλληλες εργασιακές συνθήκες για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα προχωρεί σε αλλαγές για να εναρμονιστεί με τις οδηγίες των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. που επιφέρουν συγχωνεύσεις και κλεισίματα τομέων και ειδικοτήτων, ενώ η προώθηση της μαθητείας σηματοδοτεί τη μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση. Αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών επιλογών της κυβέρνησης και της πολιτικής των περικοπών είναι και η πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο παιδείας με τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα.

Ας μην ξεχνάμε ότι όλες αυτές οι επιμέρους αλλαγές και τα μέτρα εντάσσονται στο συνολικό πλαίσιο (στρατηγική κεντρική κατεύθυνση) για μαζική στροφή των μαθητών στην Ελλάδα στην τεχνική εκπαίδευση σε ποσοστό 70% του συνόλου. Αυτό, αν συνδυαστεί με τη διαμόρφωση που έχουν γίνει πλέον στα ΕΠΑΛ και στις υπόλοιπες δομές τεχνικής εκπαίδευσης, σημαίνει ότι φτιάχνεται μια μαζική δεξαμενή με φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό , που εν είδη μαθητείας θα προσφέρει τζάμπα εργασία, θα επανακαταρτίζεται συνεχώς με προγράμματα που θα πληρώνει από την τσέπη του, για να καταλήξει να του πουν ότι του αξίζει να ζει με μισθους πείνας, με επιδόματα, μια ζωή στην ανεργία και την ανασφάλεια. Αυτό το δυναμικό είμαστε όλοι και όλες εμείς που φοιτούμε στα ΕΠΑΛ.

Η συνεχιζόμενη πολιτική υποβάθμιση των μορφωτικών και εργασιακών μας δικαιωμάτων δεν μπορεί να μένει άλλο αναπάντητο. Είναι αναγκαίο να δοθεί μαζική απάντηση από όλους εμάς και τον κόσμο της εκπαίδευσης. Αρχικά, πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν όλα τα ΕΠΑΛ, εμείς οι ίδιοι να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, με μαζικές συνελεύσεις και κινητοποιήσεις. Δεν είμαστε μόνο ένα ή δύο σχολεία, είναι πάρα πολλά ΕΠΑΛ που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα και πρέπει να συντονιστούμε. Το ίδιο και με τους μαθητές των ΓΕΛ που φέτος με ακόμη ένα νομοσχέδιο έχουν μπει το στοχαστρο του υπουργείου Παιδείας. Την ίδια στιγμή, οι καθηγητές μας κινητοποιούνται για τα ίδια αιτήματα, όπως φαίνεται με τις δράσεις όλων των ΕΛΜΕ πανελλαδικά. Είμαστε στην ίδια πλευρά και παλεύουμε μαζί. Κόντρα στο μονόδρομο που επιβάλουν η κυβέρνηση με την ΕΕ, ένας μονόδρομος που περνάει πάνω από εμάς και το μέλλον μας. ΩΣ ΕΔΩ!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:

  • Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο. Όλα τα ολιγομελή τμήματα που στη β΄ κατανομή, επειδή δεν θεωρήθηκαν διαμορφωμένα με βάση τον απαραίτητο αριθμό δηλώσεων που καθόρισε το υπουργείο και αποκλείστηκαν από την γ΄ φάση δηλώσεων προτίμησης και εγγραφών των μαθητών, να παραμείνουν ανοιχτά και να συμμετάσχουν στη γ΄ κατανομή του Σεπτέμβρη. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.   

  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, τα ΓΕΛ και τα Γυμνάσια.

  • 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.

  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.

  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα. Προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και Ενισχυτική διδασκαλία.

  • Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους. 

  • Να αποσυρθεί και να μην εφαρμοστεί η απόφαση αναμοριοδότησης των σχολείων.

  • Όχι στις επιμορφώσεις κοροϊδία και επί πληρωμή σε τεχνικές ειδικότητες. Ετήσια και ουσιαστική επιμόρφωση για όλες τις ειδικότητες

  • Ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.

  • Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων. Να μην προωθηθεί καμία αντιδραστική αλλαγή για το σύστημα επιλογής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

  • Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

  • Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.