Όχι στη μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Δώστε λεφτά για το άνοιγμα των σχολών!

Όχι στη μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Δώστε λεφτά για το άνοιγμα των σχολών!

Είμαστε πλέον ένα χρόνο μετά την έλευση της πανδημίας στη χώρα μας. Τα lock down διαδέχθηκαν το ένα το άλλο και σαρωτικές αλλαγές έχουν επηρεάσει την καθημερινότητα όλων μας. Ειδικά τα πανεπιστήμια, όλον αυτόν τον καιρό παραμένουν κλειστά και οι απρόσωπες, χωρίς αλληλεπίδραση, διαλέξεις από τις οθόνες βαφτίστηκαν εκπαίδευση. Αυτό που προκαλεί περισσότερη έκπληξη είναι, ότι και σε αυτό το πεδίο η κυβέρνηση βαφτίζει το κρέας ψάρι και θριαμβολογεί για το πόσο καλά προχωράει η τηλεκπαίδευση στα πανεπιστήμια, πόσο ευχαριστημένοι είμαστε όλοι εμείς οι φοιτητές.

Είναι όμως έτσι; Σαφώς και όχι! Απλά η κυβέρνηση και το υπουργείο προβάλουν αυτήν την ειδυλλιακή εικόνα για να δικαιολογήσει ότι δε γίνεται καμία κουβέντα για την προσπάθεια να ξανανοίξουν οι σχολές! Είναι λες και αποτελεί δεδομένο ότι θα μείνουμε σε αυτήν την κατάσταση επ’ αόριστον.

Εμείς λοιπόν θέλουμε να τονίσουμε τρία βασικά σημεία!

 

  • Γιατί δε δεχόμαστε την τηλεκπαίδευση και τις επ’ αόριστον κλειστές σχολές;

Γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να είναι μια στείρα μετάδοση πληροφοριών μέσα από μία οθόνη. Βρισκόμαστε συνεχώς κλεισμένοι στα σπίτια μας, πίσω από μια οθόνη και προσπαθούμε να επεξεργαστούμε τις «νέες γνώσεις» που παίρνουμε. Χωρίς να μπορούμε να συζητήσουμε, να κρίνουμε και να αμφισβητήσουμε, άρα χωρίς στην ουσία να κατανοούμε την επιστήμη μας. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο όταν αφορά σχολές και επιστημονικά πεδία που απαιτούν και την πιο πρακτική προσέγγιση, τη δια ζώσης παρατήρηση κοκ. Πώς αλήθεια μπορείς να κάνεις εργαστήριο από το λαπ τοπ, πώς να κάνεις κλινική σε ιατρικές σχολές; Αναγκαστικά πράγματα μεταφέρονται σε επόμενα εξάμηνα (άρα παρατείνονται και οι σπουδές μας) ή τα μαθαίνουμε κουτσουρεμένα.

Επίσης, πολλά είναι και τα τεχνικά προβλήματα και οι αποκλεισμοί που έχουμε έρθει αντιμέτωποι. Αλήθεια, όλοι έχουν λαπ τοπ και εξοπλισμό, ή  μια οικογένεια με πάνω από ένα παιδί  έχει αντίστοιχους υπολογιστές; Και τι συμβαίνει όταν οι γονείς πρέπει να δουλέψουν με τηλεργασία; Είναι φανερό ότι πολλοί αποκλείονται από μια τέτοια διαδικασία λόγω των οικονομικών δυσκολιών, ή της έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού!

Τέλος, έχει χαθεί κάθε δυνατότητα, κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας καθώς τα πανεπιστήμια, αποτελούν (ανάμεσα στα άλλα) και τον χώρο όπου μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τους συμφοιτητές μας και να συζητήσουμε, ακόμα και με μέτρα προστασίας.

 

  • Μπορεί όμως να γίνει κάτι τέτοιο; Δεν είναι επικίνδυνο; Τι κινήσεις χρειάζονται;

Αρχικά ξεκινάμε από την παραδοχή ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο! Είναι ζήτημα όμως πολιτικής επιλογής! Το βασικό που πρέπει να γίνει – και η κυβέρνηση έχει σαφή απόφαση να μην το κάνει- είναι να βάλει σε πρώτη προτεραιότητα την υγεία του λαού και του κόσμου των πανεπιστημίων και να δώσει χρήματα για να παρθούν μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση. Δηλαδή χρειάζεται να αυξηθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, βέβαια στην κατάθεση του προϋπολογισμού αυξήθηκαν τα χρήματα για τους πολεμικούς εξοπλισμούς, παρά για την υγεία και την παιδεία.

Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε μαζικά τεστ, στον έγκαιρο εμβολιασμό, στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, στην πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού για τις σχολές. Επίσης για να μην υπάρχει συγχρωτισμός, πρέπει να χωριστούν τα έτη σε μικρά τμήματα που θα παρακολουθούν κυλιόμενα και άρα να προσληφθεί διδακτικό προσωπικό, μόνιμο που να καλύπτει τα τεράστια κενά που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια λόγω της υποχρηματοδότησης.

Ο κίνδυνος που υπάρχει από μια τέτοια κίνηση ταυτίζεται με τον κίνδυνο από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Ακριβώς γιατί η κυβέρνηση δεν έχει ενισχύσει στο ελάχιστο το ΕΣΥ, με αποτέλεσμα να βάζει στον πάγο μια ολόκληρη κοινωνία για να μην αναλάβει τις ευθύνες της!

 

  • Γιατί όμως η κυβέρνηση δεν παίρνει τέτοια μέτρα;

Γιατί μια τέτοια κατάσταση την βολεύει!

Αρχικά, δεν προτίθεται να δώσει καθόλου λεφτά για τις ανάγκες μας και θέλει να μονιμοποιήσει την τηλεκπαίδευση σα μια «λύση» στις μεγάλες ελλείψεις της παιδείας. Για παράδειγμα, σε μια σχολή με χιλιάδες φοιτητές και ελάχιστα αμφιθέατρα, όπως η Πάντειος, πολύ θα βόλευε την κυβέρνηση να μονιμοποιηθεί μια κατάσταση τηλεκπαίδευσης από το να εξασφαλίσει κτιριακές υποδομές!

Επίσης, την ίδια στιγμή που δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο υπέρ των φοιτητών, έχει ανακοινώσει την ψήφιση σαρωτικών αλλαγών που φέρνουν πρωτοφανή καταστολή με πανεπιστημιακή αστυνομία, που διαλύουν ότι είχε απομείνει από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Γνωρίζουν ότι με ανοιχτές σχολές, αυτά τα μέτρα θα είχαν τεράστιες αντιδράσεις! Έχουν κλείσει τις σχολές και με αυτά που ετοιμάζουν όταν ξανανοίξουν θέλουν να έχουν μετατραπεί σε αποστειρωμένα ιδρύματα για λίγους!

Τέλος, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και την αισχροκέρδεια μεγάλων εταιρειών πληροφορικής που θησαυρίζουν από την εισβολή τους στην εκπαίδευση! Από το σχολείο μέχρι το πανεπιστήμιο, όλα για τα κέρδη των επιχειρήσεων. Δεν αποτελεί άλλωστε μυστικό ότι εκεί δίνει η κυβέρνηση προτεραιότητα, αν δούμε τι έχει κάνει μέσα στην πανδημία, από τα κανάλια, τις μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, μέχρι και τις ιδιωτικές κλινικές και τη δήθεν επίταξή τους!

Θα μας βρουν μπροστά τους. Η υπουργός που πέρυσι είχε απέναντί της τους φοιτητές, που φέτος αντιμετώπισε την αγωνιστική οργή των μαθητών- η υπουργός που έστησε ηλεκτρονικές εκλογές των εκπαιδευτικών και δεν ξεπέρασε το 5%, ενώ κραυγάζει για μειοψηφίες, δε θα περάσει κανένα μέτρο που υποβαθμίζει τις σπουδές και τις ζωές μας! Ήδη υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια στην πανεπιστημιακή κοινότητα και ειδικά στους φοιτητές τόσο για το επ αόριστόν κλείσιμο των σχολών όσο και για την προώθηση των αντιλαϊκών σχεδιασμών της κυβέρνησης για την εκπαίδευση, και η δυσαρέσκεια αυτή θα μετατραπεί σε αγωνιστικό κύμα ανατροπής. Τώρα μιλάμε εμείς!

 

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΝΟΙΞΕΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ:

  • Να χωριστούν τώρα όλα τα τμήματα σε ομάδες και να γίνουν κανονικά δια ζώσης εξασφαλίζοντας όλα τα υγειονομικά μέτρα!
  • Να γίνουν μαζικές, μόνιμες προσλήψεις διδακτικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες καθώς με το πάγιο καθεστώς υποχρηματοδότησης τα ιδρύματα έχουν υποστελεχωθεί τραγικά. Να μην αξιοποιούνται σαν αναλώσιμοι με προσλήψεις περιορισμένου χρόνου με ΕΣΠΑ οι κάτοχοι διδακτορικού.
  • Να γίνουν μαζικές προσλήψεις χωρίς εργολαβίες προσωπικού καθαριότητας και συντήρησης.
  • Να χρησιμοποιηθούν αναξιοποίητα δημόσια κτήρια για την περαιτέρω διάχυση των φοιτητών.
  • Μάσκες, αντισηπτικά και τεστ δωρεάν στους φοιτητές και τις φοιτήτριες, στο διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό των πανεπιστημίων.
  • Να αυξηθούν τα δρομολόγια των ΜΜΜ ώστε να μη δημιουργείται συνωστισμός.
  • Να ενισχυθεί η φοιτητική μέριμνα και να δοθεί επίδομα ενοικίου ώστε όλοι να μπορούμε να σπουδάσουμε.

νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση