Πανεκπαιδευτικός ξεσηκωμός για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην ποιοτική υγεία και μόρφωση!

Πανεκπαιδευτικός ξεσηκωμός για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην ποιοτική υγεία και μόρφωση!

Ανακοίνωση της νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση Πάτρας σχετικά με τις κινητοποιήσεις μαθητών-τριών σε σχολεία της πόλης

Χαιρετίζουμε τον αγώνα των μαθητών και των μαθητριών των σχολείων της Πάτρας. Αρκετά σχολεία έχουν ξεκινήσεις κινητοποιήσεις και καταλήψεις, ενώ ένα κλίμα αναβρασμού και αγανάκτησης επικρατεί στο μεγαλύτερο κομμάτι των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών. Δε θα γινόταν διαφορετικά, άλλωστε, καθώς η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα σχολεία σαν πάρκινγκ παιδιών. Σαν να μην έφταναν τα τεράστια κενά σε προσωπικό, οι ακατάλληλες υποδομές που υπήρχαν ούτως ή άλλως και γιγαντώθηκαν στα χρόνια της κρίσης, η πανδημία και κυρίως η διαχείρισή της από την κυβέρνηση δημιουργεί ένα νέο τοπίο για το σχολείο, όπου τίποτα δεν είναι βέβαιο και η αδιαφορία της Κυβέρνησης δεν έχει τελειωμό.

Η Υπουργός Παιδείας Ν.Κεραμέως και η Κυβέρνησή της ΝΔ πήραν την πολιτική επιλογή να στοιβάξουν μαθητές και εκπαιδευτικούς σε πολύ μικρές αίθουσες, οι οποίες δεν αερίζονται και καλά, όπως καταδεικνύουν και οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι μαθητές. Την ίδια στιγμή τα περισσότερα γυμνάσια και λύκεια στη πόλη ξεκινούν με κενά διδακτικού προσωπικού που φτάνουν το 40% και στα περισσότερα σχολεία της πόλης, τα τμήματα έχουν πάνω από 25 άτομα! Δεν έγινε καμία διαδικασία μαζικών τεστ σε εκπαιδευτικούς/μαθητές/προσωπικό για να ξεκινήσει η νέα χρονιά και μάλιστα ακόμα κι αν επιβεβαιωθεί πως κάποιος εκπαιδευτικός ή μαθητής κόλλησε κορονοϊό, οι οδηγίες του υπουργείου είναι πάρα πολύ θολές ως προς το ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να κάνουν τεστ ως επαφές του κρούσματος.

Ενώ η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας είχαν όλο το διάστημα του καλοκαιριού για να ετοιμαστούν για το άνοιγμα των σχολείων, αντί να προχωρήσουν σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, συστηματική και κατ’ επανάληψη διεξαγωγή τεστ κοκ, επέλεξαν να μην κάνουν τίποτα από αυτά στήνοντας ένα επικοινωνιακό παιχνίδι στις πλάτες του λαού, ανοίγοντας το δρόμο παράλληλα για την προώθηση μιας υπεραντιδραστικής ατζέντας για την εκπαίδευση που ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας. Έτσι εν μέσω πανδημίας είχαμε υποχρεωτική αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ανακοίνωση για τρίμηνες προσλήψεις (!) αναπληρωτών για την κάλυψη έκτακτων αναγκών, πλήρη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εμφανής πριμοδότηση της τηλέ-εκπαίδευσης. Οι ιεραρχήσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρες: δισεκατομμύρια για αεροπλάνα και φρεγάτες, ψίχουλα για την εκπαίδευση και τα νοσοκομεία. Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την τεράστια δαπάνη των 6 εκατομμυρίων ευρώ από το ελληνικό κράτος για να κατασκευαστούν μάσκες από τους καλούς φίλους του πρωθυπουργού και μάλιστα με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, ώστε η μάσκα που παίρνει στις πρώτες τάξεις δημοτικού ένας μαθητής να την έχει και σε πέντε χρόνια όταν μάλλον τότε θα είναι στο μέγεθός του.

Ενάντια σε όλα τα παραπάνω, εμείς τασσόμαστε με τον αγώνα των μαθητών και των μαθητριών καταδικάζοντας τη στημένη και χυδαία στάση των διαφόρων ΜΜΕ που πιστά στα εκατομμύρια που τους δίνει η Κυβέρνηση, προσπαθούν να τον υποσκάψουν και να παραποιήσουν τα αιτήματά του. Ο δρόμος που διάλεξαν οι μαθητές είναι ο μόνος που μπορεί να οδηγήσει το μαθητικό κίνημα τόσο στην ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών τους όπως εκφράζονται μέσα από τα αιτήματα για λιγότερους μαθητές ανά τάξη, εξαερισμό και πρόσληψη καθηγητών, αλλά και συνολικά στη διεκδίκηση ενός σχολείου που θα παρέχει ολοκληρωμένη γνώση και μόρφωση σε όλους και όχι μόνο στους «έχοντες» και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους με στόχο τη συνεισφορά στην κοινωνία και όχι τον αγώνα δρόμου των εξετάσεων.

Τα σχολεία παρά την τεράστια υποβάθμισή τους (δομών και εκπαιδευτικών) από την αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων, παραμένουν δημόσιοι χώροι μόρφωσης και εκπαίδευσης των παιδιών. Πεδία με στοιχεία οικοδόμησης γνώσεων, αξιών, ανακάλυψης των μαθητών κάτω από την τεράστια συνεισφορά και επιμονή των μαχόμενων εκπαιδευτικών, παρά την καθολική κοινωνική κατάρρευση υπέρ της αγοράς και των κερδών της. Ως τέτοιοι βάλλονται τώρα από την κρίση της πανδημίας και την ευρύτερη κρίση. Από αυτό το χαρακτήρα τους θέλει να απαλλαγεί η κάθε Κεραμέως γι’ αυτό επιχειρεί με αγιαστούρα, παγουρίνο και το ιερό δισκοπότηρο των εξετάσεων. Γι’αυτό απαιτείται όλα τα ρυάκια αμφισβήτησης από τους μαθητές μέχρι τους εκπαιδευτικούς και συνολικά όλου του κόσμου της εκπαίδευσης, να συνενωθούν σε ένα πανεκπαιδευτικό ορμητικό ποτάμι που θα συμπαρασύρει την Κυβέρνηση και τις άθλιες αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ που υλοποιεί.

Από αυτή τη σκοπιά καλούμε κάθε μαθητή-τρια σε κάθε σχολείο να συζητήσει και να οργανώσει τον αγώνας του, ώστε τα σχολεία της Πάτρας να δώσουν ένα ακόμα πιο ηχηρό μήνυμα στην Κυβέρνηση και την πολιτική της!